رشد موي كودك چگونه بايد باشد و براي افزايش آن چكار بايد بكنيم؟

۱ بازديد

ريزش موهاي نوزاد بعد از تولد:

نوزادان پس از تولد، داراي مويي هستند كه داخل رحم رشده كرده است و به آن موي داخل رحمي يا لانوگو مي گويند. بعد از تولد و بعد از گذشت 3 تا 4 ماه موي لانوگو كه مويي نازك و ظريف است مي ريزد و به جاي آن مويي كرك مانند به نام ولوس رشد مي كند. بنابراين كودك شما ممكن است تا چند ماه طاس به نظر برسد. به دليل اينكه موهاي نوزاد هنوز به طور محكم در داخل پوست جا نگرفته است، با كمي اصطكاك و سائيده شدن موهاي پشت سرش با بالش دچار ريزش مي شود و در نتيجه محل هاي سفيد و بي مو در پشت سرش ديده مي شود. به تدريج و با گذشت زمان موي ولوس در قسمت سر جاي خود را به موهايي ضخيم تر به نام ترمينال مي دهد اما در قسمت هاي ديگر بدن ولوس باقي مي ماند.

مراقبت از موهاي نوزادان و كودكان:

1- بيشتر نوزادان بر روي پيشاني، شانه ها و كمر خود يك لايه موي نازك و تيره رنگ دارند كه به اين مو كرك گفته مي شود و مانند بسياري از جنبه هاي ظاهري نوزادان، كاملاً عادي است. كرك بيشتر در نوزادان نارس يا نوزادان مادران مبتلا به ديابت شايع است. اين كرك ها نگران كننده نيست و پس از چند هفته مي ريزند.

2- گاهي متخصصان پوست براي تقويت موي شيرخواران مكمل هايي مثل بيوتين، سليوم، زينك و ويتامين هاي گروه B تجويز مي كنند. پس با استفاده از شامپوهايي كه كودك به آن ها حساسيت ندارد مي توان از موهاي كودك مراقبت كرد.

3- بعضي از والدين موهاي نوزادشان را با تيغ مي زنند تا پر پشت شود اما اين موضوع نه تنها از نظر علمي ثابت نشده بلكه رد شده است و اين كار بسيار خطرناك است . اما حجم موها به وضعيت ژنتيكي هر فرد بستگي دارد و موها با گذشت زمان و افزايش سن بلند مي شود. با كوتاه كردن موها فقط مي توان از خراب شدن سر موها پيشگيري كرد.

و ...

خوراكي هاي مؤثر در رشد بهتر موي كودكان:

از آنجايي كه تغذيه مناسب در دوران جنيني و بعد از آن اهميت زيادي در  رشد و شكل گيري جنس موها دارد لذا مادران بايد توصيه پزشكان را در مورد داشتن برنامه غذايي سرشار از امگا 3 و كلسيم و پروتئين جدي بگيرند. بهترين مواد غذايي مناسب براي رشد بهتر موهاي كودك عبارتند از :

توصيه هاي طب سنتي در دوران بارداري:

توصيه هاي طب سنتي براي همگان ثابت شده و امروزه اكثر افراد تمايل زيادي به درمان از طريق طب سنتي مي باشند. در طب سنتي، كيفيت و كميت موي نوزاد مرتبط با مزاج او است.

ادامه متن راا در لينك زير بخوانيد:

رشد موي كودك چگونه بايد باشد و براي افزايش آن چكار بايد بكنيم؟

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.