خالهاي قرمز روي پوست كودكان چيست و چطور آن را براحتي درمان كنيم؟

۱ بازديد

خالهاي قرمز بر روي پوست نوزادان بسيار شايع است و به مرور زمان از بين مي رود. در ادامه به شما خواهيم گفت كه خالهاي قرمز روي پوست كودكان چيست و چطور آن را براحتي درمان كنيم؟

ضايعه هاي پوستي به شكلهاي مختلف در تمام كودكان ديده مي شود. معمولا خالهاي قرمزي كه در اولين روزهاي زندگي نوزاد روي صورت و بدن وي به وجود مي آيند بعد از مدتي از بين مي روند و چنانچه بچه تب نداشته باشد! جاي نگراني ندارند. در واقع براي درمان نيازي به متخصص پوست نيست و اين جوش ها به موقع از بين مي روند.

برخي از نوزادان در اوايل زندگي و در چند هفته اول خالهاي قرمز رنگي را روي صورت خود تجربه مي كنند. اين ضايعات پوستي، بيشتر روي تنه و اندام هاي سر و گردن ايجاد مي شوند و در هفته اول خود را نشان مي دهند. دانه هاي قرمز روي پوست نوزاد ايجاد تب نمي كنند اگر وضعيت عمومي و تغذيه نوزادان بسيار خوب بوده و دفع ادرار و مدفوع نوزاد بسيار طبيعي و متناسب با سن آن ها باشد والدين نبايد نگران شوند چون بزودي اين عارضه رفع خواهد شد.

در بيشتر موارد خالهاي قرمز رنگ در بدن كودكان با علائم و نشانه هاي زير همراه هستند.

  1. خارش
  2. قرمزي
  3. تاول
  4. جوشدانه
  5. لكه‌هايي روي پوست
  6. پوسته پوسته شدن پوست
  7. برآمدگي‌هاي روي پوست

درمان خالهاي قرمز روي پوست كودكان :

با اينكه اغلب خالهاي قرمز، عارضه خاصي را به دنبال ندارند اما بهتر است، پس از اينكه نوزاد خود را به پزشك متخصص نشان داديد و تمامي نگراني هايي كه بابت دانه هاي قرمز روي پوست كودك، بر طرف شد مراقبت هاي معمول از فرزند را ادامه داده و نوزاد خود را مرتباً با شير مادر تغذيه كنيد. اكثر دانه هاي قرمز روي پوست نوزادان 1 تا 3 روزه، معمولا 3 تا 7 روز بعد از زمان تولد از بين مي روند.

همچنين اگر جوشهاي قرمز بر روي صورت كودك شما ظاهر شدند براي درمان آن مي توانيد اين دستور را اجرا كنيد:

براي مطالعه ادامه متن بر روي لينك زير كليك كنيد:

خالهاي قرمز روي پوست كودكان چيست و چطور آن را براحتي درمان كنيم؟

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.