۵ نشانه بيماري قلبي در كودكان و جديدترين راهكارها براي تقويت قلب كودك

۱ بازديد

شايد برخي ها تصور كنند كه بيماريهاي قلبي در كودكان وجود ندارد. اما در كمال تأسف بايد بگوييم كه برخي از نوزادان و كودكان به دلايل مختلفي با بيماري هاي قلبي دست به گريبان اند. در ادامه با 5 نشانه بيماري قلبي در كودكان و جديدترين راهكارها براي تقويت قلب كودك آشنا مي شويد.

بيماريهاي قلبي يكي از بيماريهاي نادر در كودكان است. اين بيماري در نوزادان و كودكان ممكن است زمينه هاي ژنتيكي داشته باشد. در واقع در بين هر 100 زن باردار يك كودك بطور مادرزادي به اين بيماري مبتلا مي شود كه در صورت تشخيص به موقع قابل درمان است. طبق آمار منتشر شده ، حدود نيمي از بيماري هاي قلبي ارثي است و كودكان داراي سابقه فاميلي اختلالات قلبي مادرزادي يا ژنتيكي و نيز نوزاداني كه در فاميل خود سندروم‌هاي مرتبط با بيماري‌هاي قلبي دارند در معرض خطر اين گونه اختلالات قرار مي‌گيرند.

5 نشانه بيماري قلبي در كودكان:

با اينكه علائم و نشانه هاي بيماري قلبي زياد ند ولي ما در ادامه برخي از مهم ترين آنها را به شما بيان مي كنيم. در بيشتر موارد تعداد زيادي از نوزاداني كه بيماري مادرزادي قلبي دارند در بدو تولد ممكن است هيچ‌گونه علامت باليني نداشته باشند و فقط واجد صداي غيرطبيعي قلب باشند، ولي در تعدادي ديگر كبودي كه در اغلب موارد با افزايش سن بيمار شدت آن افزايش پيدا مي‌كند از علائم نوزادان داراي بيماري قلبي محسوب مي‌شود.

بيماري-قلبي

جديدترين راهكارها براي تقويت قلب كودك:

از ديدگاه طب سنتي برخي مواد غذايي در تقويت قلب بسيار موثرند كه از مهم ترين آنها مي‌توان به زعفران, دارچين, گلاب بيدمشك, هل و … اشاره كرد. همچنين پرهيز از پُرخوري، پرهيز از ناراحتي و شاد بودن، خود به رفع ضعف قلب كمك مي‌كند. پرهيز از مصرف آب يا سالاد يا ماست با غذا، جويدن خوب غذا به سلامت قلب كمك مي‌كند چرا كه اگر آداب صحيح غذا خوردن رعايت نشود موجب صعود بخارات از معده مي‌شود كه خود اين مسئله به ضعف قلب كمك مي‌كند.

ادامه توضيحات را در لينك اصلي زير بخوانيد:

5 نشانه بيماري قلبي در كودكان و جديدترين راهكارها براي تقويت قلب كودك

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.