علل اصلي انحراف چشم در كودكان زير ۴ سال، چه بايد كرد؟

۱ بازديد

كودكاني كه انحراف چشم دارند توانايي تمركز بين دو چشم را ندارند يا بهتر است بگوييم نمي توانند عضلات چشم را بصورت هماهنگ حركت دهند. برخي از نوزادان اين مشكل را از زمان تولد دارند اما زماني كه به سن 4 تا 6 ماهگي مي رسند برطرف مي شود اما در برخي ديگر از نوزادان برطرف نمي شود كه بايد با روشهايي كه پزشكشان توصيه مي كند درمان شود.

انحراف چشم چيست؟

انحراف چشم بيماري‌اي است كه در نتيجه وجود اختلال در سيستم اعصاب يا عضلات چشم ايجاد مي‌شود و مي‌تواند سبب بروز مشكلاتي جدي ‌براي فرد شود. انحراف چشم مي‌تواند باعث بروز اختلال در بينايي كودك به شكل تنبلي چشم شود. انحراف چشم يا استرابيسم در ميان گروه سني اطفال مشكل شايعي بوده و در حدود 4% كودكان ديده مي شود ولي ممكن است زمان بروز ان در سنين بالاتر نيز باشد. زماني كه نوزاد در شرايط عادي و طبيعي متولد مي‌شود، همه اعضاي بدن يك فرد بزرگسال را دارد؛ دست، پا، زبان، چشم و… اما در دوران نوزادي، او قادر نيست از هيچ كدام اين اعضا به درستي استفاده كند. در نتيجه در اكثر موارد وجود اين مشكل تا قبل از 6 ماهگي در نوزادان قابل تشخيص و درمان نمي باشد.

انحراف-چشم2

آيا انحراف چشم كودكان ارثي است؟

نظر شما در پاسخ به اين سؤال چه مي باشد؟ اگر پاسختان مثبت است درست حدس زديد. انحراف چشم هم مانند خيلي از بيماري هاي ديگر مي تواند دليل زنتيكي داشته باشد. انحراف چشم مي‌تواند به شكل مادرزادي يا اكتسابي بروز كند؛انحراف چشم مادرزادي در 5 تا 6 ماه اول تولد اتفاق مي‌افتد و اگر بعد از اين سنين نمايان شود، اكتسابي است. اگر انحراف چشم مادرزادي باشد، معمولاً در 5 تا 6 ماه اول زندگي نوزاد تشخيص داده و درمان مي‌شود، اما گاهي زمان زيادي از ايجاد اين مشكل مي‌گذرد و والدين با تشخيص انحراف در چشم كودك به پزشك مراجعه مي‌كنند. در چنين شرايطي اگر مشكل اصلي تشخيص داده و كودك درمان شود، به راحتي مي‌توان از بروز تنبلي و انحراف چشم جلوگيري كرد.

درمان انحراف چشم در كودكان:

ادامه متن را در لينك اصلي زير بخوانيد:

علل اصلي انحراف چشم در كودكان زير 4 سال

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.