جديدترين تحقيقات در زمينه بلوغ پسران و ۸ نكته بسيار مهمي كه بايد بدانيد!

۱ بازديد

در اين مطلب مي خواهيم جديدترين تحقيقات در زمينه بلوغ پسران و 8 نكته بسيار مهمي كه بايد بدانيد را به شما آموزش دهيم. دوران نوجواني با بلوغ همراه است كه توجه و دقت والدين را مي طلبد. عوامل زيادي در شروع بلوغ اهميت دارند ولي در واقع اين ژنتيك است كه تعيين مي‌كند در چه سني فرد وارد بلوغ شود. بلوغ در اكثر پسرها بين 10-14 سالگي و به طور متوسط در 13 سالگي شروع مي شود شواهد نشان مي دهد كه سن بلوغ در پسران همانند دختران نسبت به نسل هاي قبل زودتر رخ مي دهد. در ادامه با اين موضوع بيشتر آشنا مي شويد.

آشنايي با انواع بلوغ:

بلوغ جسماني: بلوغ جسماني معمولا نخستين بلوغ است و به معناي تغييرات فيزيكي و فيزيولوژيكي در بدن كودك مي باشد كه بر اثر ترشح هورمونهاي گوناگون، بدن كودك تبديل به بدن بزرگسال مي شود.
بلوغ رواني: بلوغ رواني نيز اشاره به رشد رواني و شخصيتي فرد دارد. تغييرات روانشناختي و شخصيتي در سنين نوجواني و جواني كه باعث گذار از كودكي به بزرگسالي مي شود. بلوغ رواني ديرتر و پس از بلوغ جسماني روي مي دهد.
بلوغ اجتماعي: بلوغ اجتماعي مرحله تكاملي بلوغ انسان است كه موجب تعيين شخصيت اجتماعي فرد و تكميل و مشخص شدن جايگاه اجتماعي فرد در جامعه و كاركرد ويمي شود.
بلوغ هيجاني: سني كه در آن فرد توانايي كنترل هيجانات و احساسات خود را پيدا مي كند.
بلوغ جنسي: فردي كه دوران بلوغ را پشت سر گذاشته باشد بالغ ناميده مي شود و از نظر جنسي، توانايي توليد مثل دارد.

تغييرات جسماني در زمان بلوغ پسران كدامند؟

بلوغ پسران با تغييرات اخلاقي همراه است:

نقش والدين در دوران بلوغ پسران:
8 نكته بسيار مهم كه والدين بايد بدانند:

توضيحات بيشتر را در لينك اصلي زير بخوانيد:

جديدترين تحقيقات در زمينه بلوغ پسران و 8 نكته بسيار مهم

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.